Condiţii generale privind furnizarea serviciilor poştale.

EUROPARCEL S.R.L., cu sediul social în aleea Fizicienilor nr.1, corp A, et.9, sector 3, Bucureşti, CUI 48984881, desfăşoară, prin intermediul platformei www.eawb.ro, activităţi ce constau exclusiv în revânzarea de servicii poştale având ca obiect trimiteri poștale interne și internaționale, în următoarele condiţii:

Condiţiile de acceptare a trimiterilor poştale, respectiv regulile pe care trebuie să le îndeplinească trimiterea poştală pentru încheierea ori executarea contractului de furnizare a serviciilor poştale oferite de către EUROPARCEL S.R.L., sunt cele stabilite de către furnizorul care prestează serviciul poştal respectiv, disponibile utilizatorilor prin accesarea unui link direct din cadrul platformei www.eawb.ro, care conţine o denumire sugestivă şi conduce către aceste informaţii.

Modalitatea de plată a tarifului serviciului poştal este online în cadrul platformei www.eawb.ro, prin intermediul cardului bancar/prin transfer bancar, la momentul efectuării comenzii serviciului. De asemenea, pot exista şi alte modalităţi sau termene de plată, stabilite în urma întocmirii unui contract în formă scrisă, cu respectarea prevederilor legale.

EUROPARCEL S.R.L. asigură secretul trimiterilor poştale – reţinerea, deschiderea sau divulgarea conţinutului trimiterilor poştale fiind permisă numai în condiţiile şi cu procedura prevăzute de lege.

În cazul trimiterilor poştale internaţionale se vor respecta, suplimentar, de către ambele părţi, dispoziţiile legale incidente în domeniul vamal, precum şi legislaţia statelor pe teritoriul cărora se prestează operaţiuni componente ale serviciilor poştale şi a celor tranzitate de trimiterea poştală.

Condiţiile de calitate pe care urmează să le îndeplinească serviciile poştale oferite de EUROPARCEL S.R.L., sunt cele stabilite în cadrul condiţiilor generale privind furnizarea serviciilor poştale, de către furnizorul care prestează serviciul poştal respectiv.

EUROPARCEL S.R.L. oferă serviciul de trimitere recomandată ale cărui particularități constau în oferirea unei garanții forfetare împotriva riscurilor de pierdere, furt, distrugere totală sau parţială ori deteriorare a trimiterii poştale înregistrate şi în eliberarea, la cerere, ulterior depunerii, respectiv livrării trimiterii poștale, a unei dovezi privind depunerea trimiterii poștale sau livrarea la destinatar, fără a fi confirmată în scris de către acesta.

EUROPARCEL S.R.L. oferă servicii de trimitere cu valoare declarată, servicii ale căror particularităţi constau în asigurarea unei trimiteri poştale înregistrate împotriva pierderii, furtului, distrugerii totale sau parţiale ori deteriorării, pentru o sumă care nu poate depăşi valoarea declarată de către expeditor, şi în eliberarea, la cerere, ulterior depunerii, respectiv livrării trimiterii poștale, a unei dovezi privind depunerea trimiterii poştale sau livrarea la destinatar, fără a fi confirmată în scris de către acesta.
Preluarea trimiterilor poştale care fac obiectul serviciului de trimitere cu valoare declarată se face numai în condiţiile în care, suplimentar îndeplinirii condiţiilor de acceptare stipulate în preambulul prezentului document, expeditorul completează declaraţia pe proprie răspundere cu privire la bunurile care fac obiectul trimiterii poştale respective.
Valoarea maximă acceptată a valorii declarate este de 5000 RON (sau echivalentul în EURO). Dovada identităţii expeditorului ori a calităţii de reprezentant al expeditorului a persoanei care depune trimiterea poştală care face obiectul serviciului de trimitere cu valoare declarată, este cea stabilită în cadrul condiţiilor generale privind furnizarea serviciilor poştale de către furnizorul care prestează serviciul poştal.

EUROPARCEL S.R.L. oferă serviciul Contra ramburs, serviciu poştal a cărui particularitate constă în achitarea de către destinatar expeditorului, prin intermediul reţelei poştale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii poştale înregistrate. Preluarea acestor trimiteri poştale se face numai în condiţiile în care expeditorul a indicat în mod corect şi complet toate datele sale de identificare, precum şi dacă, suplimentar îndeplinirii condiţiilor de acceptare stipulate în preambulul prezentului document, expeditorul completează declaraţia pe proprie răspundere cu privire la bunurile care fac obiectul trimiterii poştale respective. Dovada identităţii expeditorului ori a calităţii de reprezentant al expeditorului a persoanei care depune trimiterea poştală care face obiectul serviciului contra ramburs, este cea stabilită în cadrul condiţiilor generale privind furnizarea serviciilor poştale de către furnizorul care prestează serviciul poştal. Suma maximă acceptată de către furnizor este de 5000 RON (sau echivalentul în EURO).

Modalitatea de colectare şi, respectiv, de achitare, precum şi moneda admisă în care se poate face colectarea, respectiv achitarea sumelor de bani în cazul serviciului contra ramburs, sunt cele stabilite în cadrul condiţiilor generale privind furnizarea serviciilor poştale, de către furnizorul care prestează serviciul poştal.

EUROPARCEL S.R.L. oferă serviciul Confirmare de primire, serviciu poştal a cărui particularitate constă în predarea către expeditor a dovezii privind predarea trimiterii poştale înregistrate, confirmată în scris de destinatar.
În cazul pierderii dovezii de confirmare a primirii trimiterii poştale de către destinatar, EUROPARCEL S.R.L., întocmeşte şi pune la dispoziţia expeditorului un duplicat al acesteia.

EUROPARCEL S.R.L. oferă serviciul Express, serviciu poştal care presupune în mod cumulativ:
– eliberarea către expeditor a unui document care permite furnizorului identificarea internă a trimiterii în reţeaua poştală şi care atestă data și ora depunerii, precum şi, de regulă, plata tarifului;
– predarea trimiterii poştale la adresa destinatarului, personal către acesta sau către persoana autorizată să primească trimiterea poştală;
– predarea rapidă a trimiterii poştale;
– răspunderea furnizorului pentru nerespectarea timpilor de livrare aferenţi trimiterilor poştale care fac obiectul acestui serviciu.

În cazul depăşirii timpilor de livrare garantaţi pentru serviciul Express, EUROPARCEL S.R.L., răspunde faţă de utilizator prin restituirea a unui procent de 10% din tariful serviciului pentru fiecare 6 ore de întârziere, în cazul trimiterilor poștale interne, respectiv per fiecare 12 de ore în cazul trimiterilor poștale internaționale.

În cazul serviciilor contra ramburs, confirmare de primire, livrare specială sau, respectiv, serviciilor având ca obiect trimiteri poștale cu valoarea declarată furnizorul va elibera, inclusiv prin mijloace electronice, cel târziu la momentul acceptării trimiterii poștale, o dovadă care să ateste serviciul ales de către expeditor sau integrator.

EUROPARCEL S.R.L. oferă drept caracteristică suplimentară monitorizarea electronică a parcursului trimiterii poştale (track & trace) pe durata operaţiunilor de colectare, sortare, transport şi livrare a respectivei trimiteri poştale.

Predarea trimiterilor poştale se realizează la adresa indicată de expeditor, personal către destinatar sau către persoana autorizată să primească trimiterea poştală.

Dovada identităţii destinatarului precum şi modalităţile suplimentare de identificare a destinatarului sunt cele stabilite, în cadrul condiţiilor generale privind furnizarea serviciilor poştale, de către furnizorul care prestează serviciul poştal.

Furnizorul care prestează serviciul poştal are dreptul de a refuza predarea trimiterii poştale către destinatar, atunci când când trimiterea poștală preluată prin punctele de acces nedeservite de personal nu respectă condițiile generale de acceptare stabilite, precum și în situația în care expeditorul nu a plătit integral tariful corespunzător serviciului poștal.

Cu excepţia trimiterilor poştale care fac obiectul serviciilor Express şi Livrare specială, în cazul în care destinatarul (sau persoana autorizată) nu este găsit(ă) la adresa indicată, se va proceda la avizarea destinatarului şi, respectiv, păstrarea în vederea predării trimiterilor poştale de către furnizorul care prestează serviciul poştal, în termenii şi modalităţile stabilite de către acesta în cadrul condiţiilor generale privind furnizarea serviciilor poştale.

Totodată, cu excepţia trimiterilor poştale care fac obiectul serviciilor express, confirmare de primire şi livrare specială, EUROPARCEL S.R.L. oferă posibilitatea predării trimiterilor poştale prin intermediul sistemelor automate de livrare. Păstrarea trimiterilor poștale în vederea ridicării de către destinatar nu implică plata vreunui tarif suplimentar.
În cazul în care destinatarul nu ridică trimiterea poştală în termenul stabilit de furnizorul care prestează serviciul poştal, care se calculează de la ora avizării acestuia cu privire la faptul că trimiterea poștală a fost depusă la sistemul automat, se va proceda la avizarea destinatarului şi, respectiv, păstrarea în vederea predării trimiterilor poştale de către furnizorul care prestează serviciul poştal, în termenii şi modalităţile stabilite în cadrul condiţiilor generale privind furnizarea serviciilor poştale ale acestuia.

Returnarea trimiterilor poştale către expeditor se realizează potrivit modalităţii stabilite în cadrul condiţiilor generale privind furnizarea serviciilor poştale, de către furnizorul care prestează serviciul poştal respectiv.

În cazul imposibilității inițiale de predare către expeditor a trimiterii poștale returnate, acesta va fi înştiinţat printr-un aviz care să anunţe încercarea de returnare a trimiterii poştale, de către furnizorul care prestează serviciul poştal, conform condiţiilor generale privind furnizarea serviilor poştale stabilite de acesta din urmă.

În cazul trimiterilor poştale care nu au putut fi predate destinatarului şi nici returnate expeditorului, EUROPARCEL S.R.L. va păstra la dispoziţie aceste trimiteri poştale timp de 9 luni de la data depunerii acestora. După expirarea acestui termen, trimiterile poştale nerevendicate trec din proprietatea expeditorului în proprietatea EUROPARCEL S.R.L..

EUROPARCEL S.R.L. răspunde, în caz de pierdere, furt sau distrugere totală, pentru trimiterile poştale interne, astfel:
– cu întreaga valoare declarată, pentru o trimitere poştală care face obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată, inclusiv dacă respectiva trimitere poștală face sau nu obiectul unui serviciu contra ramburs;
– cu valoarea rambursului, pentru o trimitere poştală care face obiectul unui serviciu contra ramburs fără valoare declarată;
– cu suma reprezentând de 5 ori tariful serviciului, pentru trimiterile poştale care nu fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată sau unui serviciu contra ramburs.

În cazul pierderii, furtului sau distrugerii totale, în afara despăgubirilor menţionate mai sus, se restituie şi tarifele încasate.

În caz de pierdere ori distrugere parţială sau deteriorare, EUROPARCEL S.R.L. răspunde pentru trimiterile poştale interne, după cum urmează:
– cu valoarea declarată pentru partea lipsă, distrusă sau deteriorată ori cu cota-parte corespunzătoare greutăţii lipsă din valoarea declarată, pentru trimiterile poştale care fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată;
– cu suma reprezentând de 5 ori tariful serviciului pentru trimiterile poştale care nu fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată.

În cazul unei trimiteri poştale care face obiectul unui serviciu contra ramburs, EUROPARCEL S.R.L. răspunde cu întreaga valoare a rambursului pentru situația în care nu a restituit expeditorului întreaga valoare a acestuia sau cu diferența corespunzătoare până la valoarea integrală a acestuia, în cazul în care rambursul a fost încasat parțial de la destinatar.

La sumele prevăzute mai sus se adaugă dobânda legală penalizatoare care curge din momentul introducerii reclamaţiei prealabile sau, după caz, al introducerii cererii de chemare în judecată, indiferent care dintre aceste momente intervine primul.
Pierderea completă a conţinutului este echivalentă cu pierderea trimiterii poştale.
În situația în care expeditorul a declarat o valoare mai mică decât cea reală, despăgubirea este la nivelul valorii declarate.

În situaţia neefectuării prestaţiilor care constituie caracteristici suplimentare ale serviciilor poştale, nominalizate de expeditor prin indicaţii speciale, se restituie numai tarifele încasate suplimentar faţă de tariful aplicabil pentru serviciul poştal standard.
Expeditorul poate renunţa la dreptul său de despăgubire în favoarea destinatarului.

EUROPARCEL S.R.L. răspunde pentru furtul, pierderea totală sau parțială, distrugerea totală sau parțială ori deteriorarea trimiterii poștale care face obiectul returnării la expeditor sau integrator, respectiv a sumei de bani care face obiectul serviciului contra ramburs ori a formularului care atestă predarea trimiterii poștale către destinatar din cadrul serviciului confirmare de primire, în condițiile stabilite conform prezentului document.

EUROPARCEL S.R.L. răspunde pentru trimiterile poştale internaţionale în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale aplicabilă trimiterilor poştale interne.

EUROPARCEL S.R.L. este exonerat de răspundere în următoarele situaţii:
– paguba s-a produs ca urmare a faptei expeditorului sau destinatarului;
– utilizatorul nu are asigurat un serviciu destinat primirii trimiterilor poştale (de exemplu, registratură);
– trimiterea a fost primită fără obiecţii de către destinatar, cu excepţia reclamaţiilor referitoare la pierderea, furtul, deteriorarea sau distrugerea totală ori parţială a conţinutului trimiterii poştale;
– paguba s-a produs ca urmare a unui caz de forţă majoră sau a cazului fortuit; în acest caz expeditorul are dreptul la restituirea tarifelor achitate, cu excepţia tarifului de asigurare.

Mecanismul de soluţionare a reclamaţiilor prealabile primite de la utilizatori

EUROPARCEL S.R.L. a stabilit un mecanism de soluţionare a reclamaţiilor, în special, în ceea ce priveşte pierderea, furtul, distrugerea parţială ori totală, sau deteriorarea trimiterilor poştale, precum şi nerespectarea condiţiilor de calitate a serviciilor (termenii de livrare, de returnare etc.) ori neprestarea serviciului poştal.

Expeditorul sau destinatarul nemulţumit de serviciul oferit/prestat necorespunzător ori neprestat poate formula o reclamaţie în termen de 6 luni de la data depunerii trimiterii poştale.

Reclamaţia utilizatorului care se consideră prejudiciat/nemulţumit va trebui făcută în scris şi transmisă furnizorului, prin accesarea şi completarea formularului de reclamaţii pus la dispoziţie în cadrul platformei www.eawb.ro, sau prin e-mail, la adresa [email protected].

EUROPARCEL S.R.L. va înregistra reclamaţia primită în Registrul de reclamaţii şi va confirma petentului primirea acesteia prin comunicarea numărului de înregistrare prin e-mail către adresa de e-mail menţionată de reclamant în cuprinsul formularului de reclamaţii sau către adresa de e-mail de la care s-a primit reclamaţia.

În vederea soluţionării reclamaţiei, utilizatorul reclamant va trebui să descrie, în cuprinsul reclamaţiei pe care o înaintează, evenimentul (fapte, acte şi cauze) aferent reclamaţiei, să îşi formuleze pretenţiile, modalitatea de plată aleasă în cazul despăgubirii şi informaţiile necesare transmiterii despăgubirilor (în situaţia în care reclamaţia se va dovedi întemeiată), să anexeze la reclamaţie dovezi relevante pentru efectuarea unor analize corecte şi complete, corespunzătoare evenimentului reclamat (cum ar fi, după caz, copie a documentului care atestă plata serviciului poştal, a facturii emise de către furnizor, fotografii, ambalajul trimiterii poştale, bunul distrus/deteriorat care face obiectul trimiterii poştale, copie a procesului verbal de constatare etc.) şi să pună la dispoziţie orice alte informaţii ce ar putea fi utile soluţionării reclamaţiei.

Reprezentanţii EUROPARCEL S.R.L. vor analiza reclamaţia primită luând în calcul atât probele depuse de petent, dar şi informaţiile/probele relevante furnizate de angajaţii furnizorului care prestează serviciul poştal ori terţe persoane implicate, putând, atunci când este cazul, să solicite chiar şi o expertiză.

Reclamaţia va fi soluţionată (implicând analiză reclamaţie, comunicare răspuns şi acordare despăgubiri) de către EUROPARCEL S.R.L. în termen de 3 luni de la data introducerii acesteia.

În cazul reclamaţiilor soluţionate favorabil, EUROPARCEL S.R.L. va despăgubi utilizatorul în termen de 30 de zile de la data finalizării analizei reclamaţiei, fără a depăși, însă, termenul de 3 luni menționat mai sus, plata sumelor datorate utilizatorului acordându-se, în funcţie de solicitarea persoanei prejudiciate, prin mandat poştal sau prin virament bancar.

În cazul reclamațiilor întemeiate, EUROPARCEL S.R.L. va acorda despăgubirile în termenul și condițiile stabilite conform prezentului document, fară a fi necesară în acest sens vreo solicitare expresă din partea utilizatorului. Acordarea despăgubirilor nu poate fi condiționată de transferul proprietății bunului care face obiectul respectivei trimiteri poștale către EUROPARCEL S.R.L., cu excepția trimiterilor poștale care fac obiectul serviciilor de trimitere cu valoare declarată ori a serviciilor contra ramburs, în cazul cărora s-au acordat despăgubiri conform dispozițiilor legale aplicabile, ca urmare a pierderii, furtului sau distrugerii totale a trimiterilor poștale.

În cazul în care reclamaţia adresată EUROPARCEL S.R.L. nu a fost soluţionată în mod satisfăcător sau nu s-a răspuns la aceasta în termenul prevăzut în prezentele condiţii generale privind furnizarea serviciilor poştale, utilizatorul în cauză poate înainta, în termen de un an de la data depunerii trimiterii poştale, o plângere autorităţii de reglementare însoţită de dovada îndeplinirii procedurii reclamaţiei prealabile sau o cerere de chemare în judecată. Cererea de chemare în judecată poate fi introdusă indiferent dacă o plângere având acelaşi obiect a fost înaintată sau nu autorităţii de reglementare.

Prezentul document face parte integrantă din oferta comercială a EUROPARCEL S.R.L., reprezentând clauzele generale ale contractului individual ce se va considera încheiat între expeditor şi EUROPARCEL S.R.L., la momentul confirmării comenzii, pe un suport durabil, de către EUROPARCEL S.R.L.. Contractul individual se încheie prin acceptarea de către expeditor a ofertei furnizorului, fără a fi necesară întocmirea unui înscris.

Data la care devin aplicabile prezentele condiţii generale privind furnizarea serviciilor poştale este 23.02.2024.